Hjem    

H
er kommer noen bilder av den nye brua som spenner over det som til nå har blitt kalt "det store intet", men som igrunnen er en stor kløft med en vik på bunnen. Det er et kronglete og vanskelig terreng så baneavdelingen er svært fornøyde med å ha forsert denne store hindringen på fornuftig vis. Tidligere var det en ganske enkel trebro her (les:treplanke). Brua med omgivelser er ikke ferdig. Det skal ballasteres, svillene skal lyses opp litt/blekes.Dessuten skal det legges inn ledeskinner på innsiden av sporet over brua, men linja er iallefall kjørbar igjen.

 

Bilder:  
 


Den nye brua.
Bakken i bakgrunnen du ser går opp til Styggberget kalles "Gamperævabakken." I gamle dager, da det ble brukt hest til landeveistransport, slet hestene nesten ræva av seg for å komme opp bakken. I dag, slutten av 1950-årene er bakken sjåførenes skrekk, særlig på vinteren, i mildvær og holke.


Nærbilde av brua.


Prøvebelastning med type 18c.



Det første godstoget fra Sjuskogen passerer nybrua.

 
 

Hjem